Το κομμάτι της κοινωνίας των πολιτών που δρα οργανωμένα μέσω φορέων και οργανισμών μη κερδοσκοπικού και μη κυβερνητικού χαρακτήρα βρίσκεται σε μια διαρκή ανάπτυξη συστηματικά τις τελευταίες δεκαετίες διεθνώς αλλά – πιο πρόσφατα – και στη χώρα μας όπου τέτοιου είδους σύλλογοι, ενώσεις και ομοσπονδίες αναπτύσσουν όλο και πιο έντονα τη δράση τους.
Αυτή η ανάπτυξη αναδεικνύει αντίστοιχα και το ερώτημα κατά πόσο η δράση αυτή μπορεί να ακολουθήσει τα βήματα των εταιρειών και στον τομέα της προβολής και της δικτύωσης μέσω των social media. Η απάντηση μοιάζει να είναι θετική και μάλιστα υπάρχουν πλατφόρμες που υποστηρίζουν πως αποτελούν προνομιακό πεδίο για την ανάπτυξη και την εξέλιξη μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του LinkedIn που πρόσφατα δημοσίευσε μελέτη σύμφωνα με την οποία η δομή του είναι τέτοια που βοηθά μη κυβερνητικούς/ μη κερδοσκοπικούς φορείς να μεγαλώσουν. Ανάμεσα στα στοιχεία που αναφέρει είναι η πληθώρα εθελοντών αλλά και δωρητών που είναι ενεργοί στην πλατφόρμα και τους οποίους θα μπορούσε να προσεγγίσει ένας οργανισμός, τη συγκέντρωση του συνόλου σχεδόν του εταιρικού χώρου με ενεργούς και ενημερωμένους λογαριασμούς και, επιπλέον, το αναγνωρισμένο κύρος της πλατφόρμας αναφορικά με το business περιβάλλον.
Θα πρέπει βέβαια να επισημάνουμε κάτι που μοιάζει αυτονόητο, πολλές φορές ωστόσο αγνοείται με καταστροφικές συνέπειες. Μπορεί το LinkedIn να αποδειχθεί ιδανικό εργαλείο για έναν οργανισμό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αυτό ωστόσο προϋποθέτει στην υλοποίηση και τη διαχείριση του λογαριασμού τεχνογνωσία και επαγγελματισμό, διαφορετικά θα πρόκειται για ένα ακόμη account που οι δημιουργοί του θα αναρωτιούνται γιατί δεν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.