Η νέα δοκιμή του twitter, οι super followers, δεν είναι απλά ένα καινούργιο πιθανό feature της πλατφόρμας. Στην πραγματικότητα ίσως να αποτελέσει πρόκριμα για μια ριζική αλλαγή στη φιλοσοφία και τη λειτουργία των social media όπως τα ξέρουμε.
Το σκεπτικό είναι να παρέχεται η δυνατότητα σε δημοφιλείς λογαριασμούς (με περισσότερους από 10.000 followers) να ενεργοποιήσουν την επιλογή του super follower. Ένας super follower, θεωρητικά, για μια συνδρομή της τάξης των 4,99 $ το μήνα θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε αποκλειστικό υλικό όπως συνδρομητικά newsletters, ειδικές εκπτώσεις κα.
Τις πιθανές περιπλοκές μιας τέτοιας εξέλιξης για τους χρήστες και την πλατφόρμα αναλύει διεξοδικά το socialmediatoday.com σε ένα ενδιαφέρον άρθρο. Εκείνο που έχει σημασία να κρατήσουμε προς το παρόν ωστόσο είναι η συνεχιζόμενη προσπάθεια εύρεσης τρόπων εμπορικής εκμετάλλευσης των social media, με τελικό στόχο τη διεύρυνση της απήχησής τους.
Κι εδώ ακριβώς προκύπτει ένα παράδοξο. Απέναντι στους χρήστες της εκάστοτε πλατφόρμας, τα social media καθιερώθηκαν και πέτυχαν για πολλούς λόγους, μεταξύ των οποίων όμως και η ελεύθερη πρόσβαση.
Έτσι, η μετατροπή μέρους της λειτουργίας τους σε συνδρομητική μπορεί να εξυπηρετεί όσους θέλουν να τα αξιοποιήσουν εμπορικά, ίσως όμως να βάλει φρένο στην επέκτασή τους στις μάζες.
Όπως και να ‘χει και σε αυτήν την περίπτωση, όπως και σε πολλές άλλες, it is a matter of perception.