Την ώρα που η παιδική παχυσαρκία αναγνωρίζεται διεθνώς ως μάστιγα και αποτελεί ένα πρόβλημα με έντονες διαστάσεις και στη χώρα μας, η προσπάθεια ρύθμισης των διαφημίσεων ανθυγιεινών προϊόντων μοιάζει ανεπαρκής, ενώ στο πεδίο του influencer marketing μέσω social media τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα!
Σύμφωνα με το πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ του Γιάννη Ελαφρού για την «Καθημερινή της Κυριακής», περισσότερα από 2 δις. € δαπανώνται το χρόνο σε διαφήμιση ποτών και τροφίμων για παιδιά και εφήβους διεθνώς.
Παρά μάλιστα την ισχύ της «Ευρωπαϊκής Δέσμευσης» και την δεδηλωμένη πρόθεση των εταιρειών του κλάδου να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διαφημίζουν προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά, το πρόβλημα όχι απλώς παραμένει, αλλά διογκώνεται.
Ενώ δηλαδή οι ενώσεις καταναλωτών πετυχαίνουν κατά καιρούς την απόσυρση διαφημίσεων από τα παραδοσιακά media ή την τηλεόραση, στα social media η προώθηση ανθυγιεινών προϊόντων μοιάζει να λαμβάνει διαστάσεις ανεξέλεγκτες. Από φαινομενικά αθώα stories στο Instagram, μέχρι διατροφικές «οδηγίες» στο Tik Tok και από τοποθέτηση προϊόντων σε videos μέχρι την αξιοποίηση της δημοφιλίας των influencers, τα παιδιά βομβαρδίζονται ανελέητα.
Επειδή όμως η τάση για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας είναι αυξητική και ιδιαίτερα έντονη, αυτό που μπορούμε να εικάσουμε με σχετική βεβαιότητα είναι πως σύντομα το influencer marketing θα τεθεί υπό τους περιορισμούς ενός πιο αυστηρού ρυθμιστικού πλαισίου.