Με τη λέξη lockdown να ακούγεται με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα και με τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης να εντείνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση, είναι φανερό ότι η επιχειρηματικές στρατηγικές, και – σε ό,τι εδώ μας αφορά – η επικοινωνία θα πρέπει για μια ακόμα φορά να προσαρμοστούν.
Το ένστικτο συνήθως οδηγεί στη δοκιμασμένη λύση. Αυτό στην περίπτωσή μας λογικά θα οδηγήσει σε άμεση στροφή προς τις digital/virtual μορφές επικοινωνίας και την αξιοποίηση εργαλείων και δυνατοτήτων που έκαναν την εμφάνισή τους την άνοιξη του 2020.
Όμως, η ιδιαιτερότητα της επικοινωνίας έγκειται στο γεγονός ότι συχνά οι λεγόμενες έτοιμες λύσεις δεν φέρνουν αποτέλεσμα ή τουλάχιστον δεν εφαρμόζονται σε όλους με τον ίδιο τρόπο. Γι’ αυτό και είναι καθοριστικής σημασίας μια προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψη της την ιδιαιτερότητα και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του κάθε οργανισμού. Αναφερόμαστε σε μια tailor-made, εξατομικευμένη προσέγγιση που θα μοιάζει και θα είναι μοναδική και όχι copy-paste του συρμού. Το κοινό καταλαβαίνει και η στείρα αντιγραφή τιμωρείται, έστω μακροπρόθεσμα.
Ό,τι λειτούργησε τον Απρίλη και το Μάιο δεν είναι δεδομένο πως θα λειτουργήσει τον Οκτώβρη και το Νοέμβριο κι ενώ το πρόσφατο παρελθόν σίγουρα προσφέρεται για διδάγματα είναι πιθανόν να μην αποτελέσει τον… τυφλοσούρτη που πολλοί προσδοκούν.