Πριν λίγες ημέρες η Λεόντειος Σχολή Αθηνών, παραχώρησε Συνέντευξη Τύπου με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τα εγκαίνια της σχολικής μονάδας που στεγάζει μέχρι και σήμερα το μεγαλύτερο σχολείο του Δήμου Αθηναίων και ένα από τα ιστορικότερα σχολεία της Ελλάδας.
Το εκπαιδευτήριο, μέρος ενός παγκόσμιου εκπαιδευτικού δικτύου, που ακολουθεί τη Μαριανή Παιδαγωγική και δραστηριοποιείται σε 80 χώρες του κόσμου, πρωτοπορεί συστηματικά και καινοτομεί παιδαγωγικά βασιζόμενο στις αξίες της συνεχούς παρουσίας κοντά στο παιδί, της απλότητας, της αλληλεγγύης και της καλλιέργειας εθνικής, ευρωπαϊκής και οικουμενικής συνείδησης.
Αυτός ήταν ο πυρήνας του μηνύματος που επικοινωνήθηκε από τους ανθρώπους του σχολείου και αναπτύχθηκε στις λεπτομέρειές του μέσα από τη συζήτηση με τους εκπροσώπους του Τύπου.
Στο περιθώριο αυτής της συζήτησης γύρω από τις δράσεις, τα προγράμματα και το παιδαγωγικό όραμα του σχολείου, οι εκπρόσωποι της Λεοντείου Σχολής μεταξύ άλλων επισήμαναν πως τους ενδιαφέρει η εξωστρέφεια πρωτίστως με τη μορφή της επικοινωνίας και δευτερευόντως με τη μορφή της προβολής.
Μια επισήμανση ασφαλώς δευτερεύουσα ως προς το περιεχόμενο της εκδήλωσης, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ωστόσο από τη σκοπιά της λογικής και των εργαλείων της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων.
Γιατί είναι γεγονός πως επικοινωνία και προβολή δεν ταυτίζονται, αλλά έχουν ουσιαστική διαφορά. Συνοπτικά, η επικοινωνία είναι μια αμφίδρομη διαδικασία που επιδιώκει την αλληλεπίδραση και την κατανόηση, ενώ η προβολή είναι πιο συχνά μονοδρομική και εστιάζεται στη μετάδοση και προώθηση ενός συγκεκριμένου μηνύματος.
Αν λάβουμε υπόψη μας αυτόν τον διαχωρισμό μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα γιατί η ουσία της συμβουλευτικής επικοινωνίας είναι πιο σύνθετη, απαιτητική και πολυδιάστατη συγκριτικά με την απλή προώθηση ενός μηνύματος, ενώ παράλληλα μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο πιο ολοκληρωμένη είναι μια στρατηγική προσέγγιση που ρίχνει το βάρος της στην επικοινωνία έναντι της προώθησης.
Γίνεται έτσι προφανές και πως η Λεόντειος Σχολή Αθηνών σχεδιάζει για την επικοινωνία της κάτι πολύ πιο ουσιαστικό και ολοκληρωμένο από την απλή προβολή ενός προωθητικού μηνύματος.