Όμως, πριν από όλα αυτά, επικοινωνία είναι οι βασικοί κώδικες συναναστροφής στην καθημερινότητα. Αυτό που στα πρώτα στάδια ενός media training ονομάζεται body language. Είναι αυτού του είδους η επικοινωνία που αναγκαζόμαστε να θυμηθούμε στις μέρες μας, καθώς η δική της δομή είναι που αλλάζει ή επηρεάζεται θεμελιωδώς
Πώς θα χαιρετήσεις όταν η χειραψία – ως ελάχιστη μορφή πρώτης επαφής – αντενδείκνυται, ενώ ακόμα πιο «θερμές» κινήσεις (όπως η αγκαλιά ή το φιλί) πρακτικά απαγορεύονται; Πώς θα αξιοποιήσεις τις εκφράσεις του προσώπου σου όταν είσαι υποχρεωμένος να φοράς μάσκα; Πώς θα προσεγγίσεις – κυριολεκτικά και μεταφορικά – τον συνομιλητή σου όταν ο ζωτικός χώρος του καθενός έχει διευρυνθεί στα δύο και πλέον μέτρα;
Καθώς σταδιακά η κοινωνική αποστασιοποίηση περιορίζεται και για αρκετούς εργαζόμενους επιστρέφει βήμα-βήμα μια καθημερινότητα πιο κοντά σ’ εκείνη που είχαμε συνηθίσει, έχει ενδιαφέρον ότι τρόποι, στυλ και μηχανισμοί επικοινωνίας που αυτοματοποιημένα χρησιμοποιούσαμε πρέπει να αλλάξουν.
Έτοιμες λύσεις δεν υπάρχουν. Ο κάθε ένας καλύτερα είναι να προσαρμόσει το προσωπικό του στυλ στις καινούργιες συνθήκες. Εκείνοι που σίγουρα πρέπει να κάνουν ένα βήμα μπροστά σε αυτό το πεδίο είναι οι επαγγελματίες της επικοινωνίας και της εκπαίδευσης που θα κληθούν να δώσουν την πολύτιμη συμβουλή τους.