Στο προηγούμενο σημείωμά μας κάναμε λόγο για την ανάγκη και τη σημασία της προσαρμογής. Προκειμένου ένας οργανισμός να επιλέξει την καταλληλότερη κατεύθυνση για τη νέα του στρατηγική χρειάζεται εργαλεία. Ένα από τα πιο παραδοσιακά και διαχρονικά αποτελεσματικά εργαλεία τέτοιου τύπου είναι οι σφυγμομετρήσεις της αγοράς.
Μέσα από τέτοια εργαλεία μπορεί κανείς να ανιχνεύσει τάσεις που θα του δείξουν πιθανούς νέους δρόμους. Παράλληλα όμως μπορούν να φωτίσουν και πτυχές που συνήθως μένουν σε δεύτερο πλάνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η COVID-19 Marketing Report που «τρέχει» τους τελευταίους μήνες.
Το σύνολο των ευρημάτων παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνουν εύγλωττα την επίπτωση της πανδημίας στην αγορά. Αξίζει ωστόσο, να σταθούμε σε κάποια σημεία που φωτίζουν την άλλη όψη του νομίσματος, δείχνοντας ενδεχόμενα με ποιους τρόπους μια κρίση μπορεί να παρουσιάζει και ευκαιρίες. Τρία τέτοιου τύπου σημεία ξεχωρίζουν.
Το πρώτο και παράλληλα αναμενόμενο είναι το ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό των καταναλωτών, παγκοσμίως, που έχουν αυξήσει τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Αυτό το ποσοστό κυμαίνεται από το εντυπωσιακό 62% των ΗΠΑ μέχρι το 32% της Γερμανίας, αλλά δείχνει μια σαφή στροφή της κατανάλωσης προς την απομακρυσμένη της μορφή.
Το δεύτερο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η ανοδική πορεία του κλάδου των τηλεπικοινωνιών κυρίως στις ΗΠΑ. Η διαφημιστική δαπάνη των εταιρειών του κλάδου στα social media ανήλθε κατά 12% φέτος σε σχέση με το 2019, ενώ για το 2021 η αντίστοιχη δαπάνη αναμένεται να αυξηθεί κατά επιπλέον 23%!
Το τρίτο στοιχείο που τραβάει την προσοχή είναι πως αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα έχουν στραφεί από τη χρήση το Instagram προς το Twitter! Αιτία για αυτό θεωρείται ο ειδησεογραφικός χαρακτήρας του Twitter. Συνεπώς η αυξημένη ζήτηση για ενημέρωση και οι virtual μορφές επικοινωνίας και δράσης ξεχωρίζουν σαν τάσεις και αναμφίβολα δείχνουν το δρόμο σε όποιον έχει τη διάθεση να τον… δει.