Πολύ συχνά κατά το παρελθόν το Facebook, ο γίγαντας των social media, βρέθηκε στο επίκεντρο ερευνών, ελέγχων και σοβαρών πιέσεων. Το αντικείμενο παραδοσιακά είναι η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων και ειδικότερα η αξιοποίησή τους για διαφημιστικούς λόγους.
Όμως ανέκαθεν την πίεση ασκούσαν εθνικοί και περιφερειακοί θεσμικοί ρυθμιστικοί φορείς ενεργώντας στο όνομα του δημόσιου συμφέροντος. Πρόσφατα, φορείς της ίδιας της αγοράς, απαιτούν από το facebook να αλλάξει πορεία ασκώντας μάλιστα σοβαρή οικονομική πίεση μέσω μποϊκοτάζ των διαφημιστικών υπηρεσιών της πλατφόρμας!
Η καμπάνια «Stop Hate for Profit» καλεί το Facebook να λογοκρίνει/ απαγορεύει τις πολιτικές διαφημίσεις που προωθούν τη ρητορική του μίσους. Όσοι υποστηρίζουν την καμπάνια σταματούν να δαπανούν χρήματα για facebook ads ως μέτρο πίεσης Κι ενώ το facebook δήλωσε πως δεν πρόκειται να λογοκρίνει τις πολιτικές διαφημίσεις, η καμπάνια έχει συγκεντρώσει την υποστήριξη 160 εταιρειών μεταξύ των οποίων «κολοσσοί» όπως η Unilever Ταυτόχρονα, εταιρείες όπως η Coca-Cola ή τα Starbucks, αν και δεν συμμετέχουν επισήμως στο μποϊκοτάζ, ανακοίνωσαν προσωρινή παύση των διαφημίσεών τους στα social media μέχρι να αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι με τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ στο φόντο όλης αυτής της σύγκρουσης, οι επόμενοι μήνες αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον. Αυτό που κρατάμε ωστόσο ως ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο ρόλος που αναλαμβάνει η ίδια η αγορά με στόχο την αστυνόμευση του περιεχομένου των πολιτικών διαφημίσεων συμπληρώνοντας ή – ανάλογα με την οπτική του καθενός – παρακάμπτοντας τους θεσμικούς ρυθμιστικούς φορείς, των οποίων την προσπάθεια να χαλιναγωγήσουν το facebook προφανώς βρίσκει ανεπαρκή…