Τα 3.8 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως έχουν φτάσει τα social media σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του socialmediatoday.com αγγίζοντας πλέον με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σχεδόν το μισό πληθυσμό του πλανήτη!
Σίγουρα, οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν εντός του 2020 και κυρίως η οικουμενική υιοθέτηση μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, βοήθησαν την περαιτέρω ανάπτυξη και διείσδυση των social media σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου. Όμως, η αλήθεια είναι ότι η τάση αυτή είναι αυξητική εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, έχοντας πρακτικά αλλάξει αναντίστρεπτα το τοπίο στα media.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον ωστόσο, έχει μια ποιοτική προσέγγιση της χρήσης των μέσων αυτών, τουλάχιστον από τη σκοπιά της εμπορικής, επιχειρηματικής λογικής. Έτσι, σύμφωνα με παράλληλη έρευνα του ίδιου μέσου ο βασικός στόχος των εταιρειών που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες των social media δεν είναι άλλος από την αναγνωρισιμότητα (awareness).
Γεγονός ιδιαίτερα ενδιαφέρον, αν σκεφτεί κανείς έναντι ποιων άλλων στόχων μετρήθηκε το συγκεκριμένο στατιστικό. Έτσι λοιπόν σε όλα τα μέσα για τα οποία έγινε η έρευνα (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest) ο στόχος awareness ήταν παντού πρώτος συγκεντρώνοντας από 30% μέχρι 39%, ενώ οι υπόλοιποι στόχοι (πωλήσεις, customer service, community engagement) ήταν σταθερά πίσω σε προτίμηση.