Μια πρόσφατη δημοσιογραφική έρευνα ανέδειξε ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα για τον τομέα της υγείας, αυτό της σχέσης μεταξύ των ενώσεων ασθενών και των φαρμακευτικών εταιρειών.
Και όπως κάθε ενδελεχής δημοσιογραφική έρευνα, έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να μοιραστούν τη δική τους πλευρά της ιστορίας.
Σε αυτό το ιστολόγιο, δεν μας απασχολεί βέβαια η ουσία του υπό συζήτηση θέματος και τα συμπεράσματα της εξαιρετικής ιστορίας.
Από τη σκοπιά της διαχείρισης της επικοινωνίας, ωστόσο, προκύπτουν μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα, κυρίως σχετικά με το ζήτημα της προβολής.
Δηλαδή, αν πρέπει να είστε ορατοί ή όχι όταν σας τίθενται ερωτήσεις που μπορεί να είναι “δύσκολες”.
Προφανώς δεν υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος για να απαντήσετε στο ερώτημα, καθώς κάθε περίπτωση είναι μοναδική.
Ωστόσο, ως γενικός κανόνας ισχύει πάντα ότι κάθε οργανισμός, ίδρυμα ή άτομο πρέπει να είναι ορατός όταν το θέμα τον αφορά.
Μια ιστορία που μπορεί να σας φέρει σε δύσκολη θέση είναι γενικά καλύτερη όταν δημοσιεύεται με τη γνώμη σας να συμπεριλαμβάνεται ή χωρίς αυτήν και με τη σημείωση “δεν απάντησαν στις ερωτήσεις μας”;
Η “σιωπή” συνδέεται συνήθως – και όχι πάντα αδικαιολόγητα – με την άποψη ότι θέλετε να κρατήσετε κάτι μυστικό ή κρυφό.
Και αυτό, όταν μιλάμε για την εταιρική φήμη, είναι σίγουρα αρνητικό.
Αντιθέτως, όποιος είναι κατάλληλα προετοιμασμένος όσον αφορά τα βασικά μηνύματα, είναι ορατός και παρουσιάζει τεκμηριωμένη υπόθεση, θα επωφεληθεί σίγουρα.
Όπως και να έχει, από τη δική μας άποψη, η έκθεση αυτή αποτελεί μια εξαιρετική μελέτη περίπτωσης για την επικοινωνιακή διαχείριση ενός θέματος με διακύβευμα την εταιρική φήμη.