Μια σημαντική διάσταση της πορείας της πανδημίας και ειδικότερα του βαθμού επιτυχίας της εμβολιαστικής εκστρατείας σε κάθε χώρα αποτελεί και ο ρόλος των ΜΜΕ και του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζονται την ειδησεογραφία γύρω από τον κορονοϊό.
Και αυτό γιατί η ενημέρωση επηρεάζει σίγουρα την κοινή γνώμη και τις μεμονωμένες αποφάσεις ως ένα βαθμό. Εδώ λοιπόν γεννιέται ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ερωτήματα σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ενημέρωσης σε σχέση με το βαθμό της όποιας επιρροής της.
Και σε αυτό το σημείο είναι που η ερευνητική δουλειά και η επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση στα θέματα που άπτονται της επικοινωνίας γίνονται πολύτιμα. Γι’ αυτό και η ανάδειξη προσπαθειών όπως η εργασία του Ανδρέα Τζόβολου πάνω στην ποιότητα της ενημέρωσης στην Ελλάδα έχει την αξία της.
Το ερώτημα που έθεσε ο ερευνητής είναι πόσο επιστημονική έχει υπάρξει κατά την περίοδο της πανδημίας η ενημέρωσή μας στην Ελλάδα, με πεδίο μελέτης τέσσερις εφημερίδες ημερήσιας κυκλοφορίας.
Στα συμπεράσματα της έρευνας, τα οποία συνοψίζονται σε σχετικό άρθρο της ιστοσελίδας insidestory καταγράφεται η «ανεπαρκής και διαχρονικά φθίνουσα συμμετοχή του επιστημονικού λόγου και της επιστημονικής πλαισίωσης στην κυρίαρχη θεματολογία και στους κεντρικούς τίτλους» των επιλεγμένων εφημερίδων κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.
Η απουσία λοιπόν επιστημονικής πλαισίωσης της επικοινωνίας γύρω από την πανδημία μοιάζει να επιβεβαιώνεται και ερευνητικά. Η ερμηνεία ωστόσο των συνεπειών αυτής της απουσίας στις παρατηρούμενες κοινωνικές συμπεριφορές παραμένει matter of perception.