Αυτό είναι το motto μας· στην πράξη σημαίνει σημαίνει ότι πρώτον η «αλήθεια» των πραγμάτων επηρεάζεται από τον τρόπο με τον οποίο τα βλέπουμε και δεύτερον – κατά συνέπεια – η εικόνα είναι κάτι που μπορείς να «κατασκευάσεις» επηρεάζοντας τη γνώμη και την αξιολόγηση των τρίτων.
Δεν υπάρχει καλύτερο πεδίο για να αποδειχθεί η εγκυρότητα του παραπάνω ισχυρισμού από την πολιτική επικοινωνία. Και δεν υπάρχει πιο λαμπρή σκηνή για να αναδειχθούν οι τάσεις και οι προκλήσεις της πολιτικής επικοινωνίας διεθνώς από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές.
Δείτε για παράδειγμα πόσο στέρεη αντίληψη υπάρχει σε παγκόσμια κλίμακα πως μια πιθανή νίκη του Biden, ή, αν προτιμάτε μια πιθανή ήττα του Trump, θα αλλάξει την πορεία του πλανήτη προς το καλύτερο. Οι περισσότεροι το πιστεύουν αυτό χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα για το πολιτικό πρόγραμμα του δημοκρατικού υποψήφιου ή την ελάχιστη αίσθηση για το πως ζουν και τι αντιμετωπίζουν οι πολίτες των ΗΠΑ. Αρκεί μόνο η αντίληψη που έχει σχηματιστεί παγκοσμίως γύρω από τον νυν πλανητάρχη.
Ή, ακόμα πιο οικείο παράδειγμα, πόσο συχνά οι δημοσκόποι επικαλούνται την παράμετρο της παράστασης νίκης (δηλαδή ποιος πιστεύει ο κόσμος ότι θα κερδίσει) ως καθοριστικό παράγοντα για το ποιος τελικά όντως θα κερδίσει!
Για αυτούς τους λόγους άλλωστε είναι που οι εκάστοτε υποψήφιοι ρίχνουν τόσο μεγάλο βάρος στην επιλογή του συμβούλου της επικοινωνιακής τους καμπάνιας με ουσιαστικό διακύβευμα τη διαμόρφωση της κοινής αντίληψης που τόσο συχνά συγχέεται με την αλήθεια.
Photo by Glen Carrie on Unsplash